Wij van Dental&Co zijn uw

EXPERTS IN
TANDHEELKUNDE

PARADONTITIS

Parodontitis, we noemen dit ook wel een sluipende moordenaar. Van parodontitis hoeft u niet veel last te hebben. De ontsteking zorgt er namelijk voor dat uw kaakbot geleidelijk afbreekt en u in een ver stadium uw tanden en kiezen kunt verliezen. Ook verhoogt het de kans op hart en vaatziekten.
Tijdens de periodieke controle wordt uw tandvlees altijd opgemeten. Mocht de ruimte tussen uw tand en tandvlees meer dan 5mm zijn dan wordt er een traject gestart. Een gezonde situatie is niet dieper dan 3 mm namelijk.

Bij aanvang van het traject maken we een parodontiumstatus. Dit is een “landkaart” van je gebit. Hierdoor kunnen wij precies in kaart brengen wat de status is van uw gebit en aan de hand hiervan wordt er een behandelplan samengesteld en indien nodig een initiële therapie (diepte reiniging) gestart.

Het doel is om het worteloppervlak van de tand glad te maken. Hierdoor kunnen de vezels zich weer hechten en wordt het ontstekingsproces gestopt. Het afbreken van het kaakbot wordt hierdoor ook gestopt en het risico op verlies van tanden en kiezen.
Meestal wordt deze diepte reiniging in meerdere zittingen uitgevoerd en onder verdoving.

Zes weken na de laatste reiniging is er een tussentijdse beoordeling om te kijken hoe het nu allemaal gaat en hoe het met uw zelfzorg is. Drie maanden na de diepe reiniging wordt er een nieuwe herbeoordeling status gemaakt om te kijken of de therapie heeft aangeslagen en wordt het vervolgtraject besproken en de recall-termijn bepaald.

Let op: bij rokers en een blijvend matige mondhygiëne blijft de progressie van botafbraak voortschrijden en is de behandeling minder effectief!

Plan uw afspraak

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend intake consult, een afspraak te plannen of uzelf in te schrijven bij onze praktijk.

Add Your Heading Text Here