Wij van Dental&Co zijn uw

EXPERTS IN
TANDHEELKUNDE

GEBITSREINIGING (GBT)

Dental & Co is de enige praktijk in ’s-Hertogenbosch die GBT-certified is en daar zijn we enorm trots op! Wij willen het beste voor onze patiënten en dat is GBT.
 GBT staat voor Guided Biofilm Therapy, deze behandeling wordt op de minst ingrijpende manier uitgevoerd, met het hoogste niveau van comfort, veiligheid en efficiëntie.

Uw tanden en kiezen worden gekleurd met een roze vloeistof waarmee tandplaque zichtbaar wordt gemaakt. Zo kunnen wij en u goed zien waar nog tandplaque zit. U krijgt van ons handige tips, waarmee u tandplaque op deze plekken kunt verwijderen.

Vervolgens wordt als eerste stap de airflow gebruikt, dit kun je vergelijken met een kleine hogedruk spuit. Er wordt gebruik gemaakt van water en een speciaal poeder. Deze poeder heeft een zoette smaak door de stof Erythol. Door middel van de combinatie; water, luchtdruk en het poeder wordt de biofilm verstoord. Dit is het laagje dat op je tanden zit wat gaatjes en tandvleesproblemen kan veroorzaken. Tevens verwijdert het ook jong tandsteen en aanslag. Deze manier van behandelen verzekert de patiënt van een pijnloze behandeling.

Als volgt wordt het verhard tandsteen verwijderd met de Piezon no pain EMS. Hierbij komt er warm water vrij i.p.v. koud water wat de gevoeligheid reduceert.
Nadat 99% is gereinigd lopen we alles nog na met de handinstrumenten, om zo zeker te weten dat er niets is achtergebleven.

Door twee maal per jaar uw gebit te laten reinigen verminderd u de kans op ontstoken tandvlees, slechte adem, gaatjes en hart en vaatziektes.

Plan uw afspraak

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend intake consult, een afspraak te plannen of uzelf in te schrijven bij onze praktijk.

Add Your Heading Text Here